FUNKTIONSHINDER - PERSONLIG ASSISTANS

Som anställd.
En personlig assistent gör skillnad.

Arbetet som personlig assistent innebär att du assisterar en person med funktionsnedsättning. Du hjälper den som har rätt att få assistans att leva det liv som hen önskar. Därför måste en personlig assistent vara öppen för att arbeta vardag och helg, i hemmet hos den assistansberättigade eller vid olika aktiviteter utanför hemmet.

Du bör vara lyhörd och prestigelös, har förmåga att visa empati och kan se professionellt på dina arbetsuppgifter. Personkemin mellan den som är berättigad till assistans och dig som assistent är viktig! Det gäller att skapa ett team!

Som anställd hos Bea’s Omsorg & Assistans AB måste du följa lagar och förordningar. Det gör vi genom god personalvård. Det, i sin tur innebär att vi också tar ansvar för din arbetsmiljö, säkerhet och trivsel. Vår målsättning som arbetsgivare är att ge dig goda arbetsförhållanden som också innebär hög kvalitet för den assistans berättigade. 

Du får kontinuerlig utbildning i:
Hjärt- och Lungräddning, Ergonomi, Arbetsmiljö, Brand och Säkerhet, Grundutbildning för assistenter och Relation och Kommunikationsdesign.

VÅR MÅLSÄTTNING


VI GER DIG TRYGGHET OCH OMVÅRDNAD

KONTAKT

BEA-BEHICA SLIWO
VERKSAMHETSLEDARE

bea@beasassistansab.se

JACKLINE SLIWO
ADMINISTRATÖR

info@beasassistansab.se

RITA CHABO
ADMINISTRATÖR

info@beasassistansab.se

ANETTE BRINK
UTBILDNINGSANSVARIG

info@beasassistansab.se